Turområde

Avdelingene utvikler faste turområder som ofte besøkes. Det er spennende å komme tilbake til ulike årstider, følge med om småfugler har flyttet inn i fuglehusene, og å spise dagens turmat.

Vår turplass

Siden Revehiet har små barn, med ulike motoriske ferdigheter har vi valgt oss et turområdet nært barnehagen.

Området er egentlig på barnehagens tomt, men er likevel utenfor gjerdet, så da føles det som om man er på tur.

Hit kan vi komme oss på tur uten vogn. Det er to veier som leder frem. Den ene er gjennom porten på barnehagens nordside. Går vi denne veien gir det oss mulighet til å bruke kroppen litt ekstra, med å klatre opp stien som går over små berg. Denne veien egner seg nok best når det ikke er snø.

På vinteren kan vi gå ut porten på oversiden av barnehagen, og ta mot venstre. Rett før vi kommer til det først huset i Gaupeveien, går det en liten sti inn i skogen, og da kommer vi til plassen vår.

Her kan vi lytte til fuglene som bor i trærne rundt oss, og følge med på om de spiser av maten vi har hengt ut til dem.

På høsten kan vi finne ulike bærsorter, og på våren og sommeren kan vi finne blomster her.